Od 1. Januára 2022 začína Finančná správa naplno komunikovať s daňovými subjektmi elektronicky. Daňové subjekty vo väčšine prípadov si už vo svojich poštových schránkach nenájdu žlté lístky, ale rozhodnutia a úradné dokumenty im budú Finančnou správou zaslané na Ústredný portál verejnej správy tento portál je známy ako www.slovensko.sk.
Finančná správa sa snaží pripraviť pre svoju klientelu kroky, ktoré povedú k uľahčeniu komunikácie s daňovými úradmi. Výhodou komunikácie prostredníctvom elektronických schránok je, že daňový subjekt si vie nastaviť zasielanie notifikácie o novej správe, buď sa rozhodne o zaslanie oznámenia emailom alebo SMS správou.
Daňovníci, ktorí nemajú aktivované elektronické schránky, tak doručovanie ich dokumentov bude zabezpečené cez službu „Centrálne úradné doručovanie“. To znamená, že ak sa Finančnej správe nepodarí daňovému subjektu doručiť dokument elektroniky, zabezpečí doručenie dokumentov v listinnej podobe cez Slovenskú poštu.
V pár bodoch Vám poradíme ako sa vyhnúť čakaniu na pošte a dostávať dokumenty v elektronickej podobe:
– Je potrebné mať občiansky preukaz s čipom
– Aktivácia Vášho elektronického podpisovania
– Čítačka elektronických dokladov
Aktivácia Vašej elektronickej schránky na portáli www.slovensko.sk
Týmto krokom Finančnej správy sa uľahčí a zefektívni vzájomná komunikácia. Bude jednoduchšie si odsledovať svoje povinnosti a namiesto čakania na pošte sa venovať vybaveniu svojich povinnosti.